- Bağlantıyı al
- E-posta
- Diğer Uygulamalar
En son yayınımız
GÖRME YETERSİZLİĞİ OLAN BEBEK VE ÇOCUKLARIN DİL GELİŞİMİ,SOSYAL GELİŞİMİ VE ZİHİNSEL GELİŞİMİNİ DESTEKLEYİCİ ÖNERİLER
- Bağlantıyı al
- E-posta
- Diğer Uygulamalar
Görme yetersizliği olan (göremeyen ) çocukların Dil ve Sosyal Gelişimini Destekleyici Öneriler :
Görme duyusunu kullanamadığı için bu olanaktan yoksun olan çocukların
her bir davranışının sözel olarak anlatılması uygun olacaktır (Şimdi eğildin,
kalktın, gülümsedin, giyindik gibi).
Çocuğun insanların yüz ifadelerini elleri ile dokunarak anlamaya,
öğrenmeye çalışması da sağlanabilir.
Görme duyusunu etkin kullanamayan bebekle fiziksel temas kurmak
sosyalleşmesini sağladığı gibi, gülümseme ve agulama dönemlerini
yaşamasını destekleyecektir. Fiziksel temasa sözel açıklamalar eşlik
etmelidir. Örneğin, “Bu yuvarlak ve yumuşak bir top.” ya da gülümseyen
babasının yüzüne dokunan çocuğa “Baba gülümsüyor.” denilebilir.
Çocuğun kendi yaptığı hareketler de açıklanarak, çocuğun hem dil gelişimi
hem çevreyle olan etkileşimi desteklenebilir. Böylelikle gelişim alanlarının tümünü
olumlu etkileyecek öğrenme yaşantıları sağlanmış olur.
Zihinsel Gelişim:
Zihni geliştiren tüm yaşantılar ve bilgi işlem sürecinin
girdileri duyular yolu ile elde edilir. Bu duyulardan herhangi birini tam olarak
kullanamayan bir bireyin eksik girdileri telafi etmek için diğer duyularına
yüklenmesi ve onları daha fazla kullanması gerekmektedir. Görme yetersizliği olan
bebekler için de dokunma ve işitme duyuları ön plana çıkmaktadır. Bu iki duyudan
yalnızca birine odaklanmak yeterli değildir.
Kavramlar öğretilirken somut örneklerle çalışılmalıdır. Dokunarak
incelemesi mümkün olmayan nesneler ise bir modeli inceletilerek
öğretilebilmektedir.
Zihinsel Gelişimi Destekleyici Öneriler
Bebek dokunarak her şeyi incelemek ve tanımak için cesaretlendirilirken
sözel olarak da bu öğrenmeler desteklenmeli, yapılan iş ya da incelenen
nesne ayrıntılı olarak tarif edilmelidir. .Nesne devamlılığı, görüş alanından çıksa da nesnenin varlığını
sürdürdüğünün bilinmesidir. Görme yetersizliği olan bebekler uygun
şekilde (işitsel uyaranlarla) desteklenmezse nesne devamlılığının kazanımı
gecikir.
Görme duyusunu kullanamayan bebeğe anne bir yere gittiğini ya da yeniden
aynı odaya döndüğünü açıklamalıdır. Böylece bebek annesinin gitse de yok
olmadığını ve dönebildiğini (nesne devamlılığı) öğrenebilir.
ÇOCUK
çocuklarda görememe
destekleyivi öneriler
dil gelişimi
göremeyen çocuklar
Görme yetersizliği olan çoçuklar
sosyal gelişim
zihinsel gelişim
- Bağlantıyı al
- E-posta
- Diğer Uygulamalar
Yorumlar
Yorum Gönder